div class='widget-content' style='overflow:auto; height:200px

Friday, June 28, 2013

RENUNG-RENUNG KAN LAH...

BUAT RENUNGAN DIRI & BERSAMA~

PERASAN TAK ??

PERASAN TAK?...Duit RM50 kelihatan begitu besar bila dibawa ke kotak derma masjid, tapi begitu kecil bila dibawa ke StarHill, MegaMall dan seangkatan dengannya...

PERASAN TAK?...30 minit terasa begitu lama untuk berzikir, tetapi begitu pendek untuk menonton drama2 di televisyen...
...
PERASAN TAK?...Betapa lamanya 2 jam berada di masjid, tetapi betapa cepatnya 2 jam ketika menonton wayang di panggung...

PERASAN TAK?...Susah sungguh merangkai kata untuk dipanjatkan doa ketika solat, tapi betapa mudahnya cari bahan bersembang bila bertemu kawan-kawan...

PERASAN TAK?...Betapa seronoknya mendengar seruan dan teriakan yang berpanjangan waktu perlawanan bola sepak, tapi betapa bosannya bila imam solat terawih bulan Ramadhan lama dan panjang...

PERASAN TAK?...Susah sangat baca Al-Quran 1 juzuk saja, tapi majalah hiburan dan novel best seller 100 halaman pun habis ditelaah...

PERASAN TAK?...Orang berebut depan untuk menonton bola dan konsert, tapi berebut saf paling belakang bila solat Jumaat supaya boleh cepat keluar....
 Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu 
2. Kata-kata
3. Kesempatan

 Ada 3 Hal yg dapat menghancurkan hidup seseorg :
1. Kemarahan 
2. Keangkuhan
3. Dendam ..

 Ada 3 Hal yg tidak boleh hilang :
1. Harapan
2. Keikhlasan
3. Kejujuran

 Ada 3 Hal yg paling berharga :
1. Kasih Sayang ..
2. Cinta 
3. Kebaikan

 Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak pernah pasti :
1. Kekayaan  ..
2. Kejayaan 
3. Mimpi 

 Ada 3 Hal yg membentuk watak seseorg :
1. Komitmen
2. Ketulusan
3. Kerja keras

 Ada 3 Hal yg membuat kita sukses :
1. Tekad
2. Kemahuan
3. Fokus ..

 Ada 3 Hal yg tidak pernah kita tahu :
1. Rezeki ..
2. Umur 
3. Jodoh 

TAPI, ada 3 Hal dalam hidup yg PASTI :
1. Tua 
2. Sakit 
3. Kematian. ?.

Ya اللّه , insan yg membaca ini adalah insan yg soleh n solehah, kuat, sabar, pengasih & penyayang - maka sayangilah dia serta kasihilah dia, bantulah dia meningkatkan taraf kehidupannya, murahkan rezekinya, sihatkan tubuh badannya, jika dia melangkah, selamatkanlah dia, permudahkan &  lancarkan segala pekerjaannya..

Kirimlah kpd insan2 yg kamu ingati...

Wednesday, June 26, 2013

KEBAIKAN SERTA KEPERLUAN VITAMIN B-COMPLEX KEPADA BADAN KITA.


KENAPA BADAN KITA MEMERLUKAN 

VITAMIN B-COMPLEX

Badan kita memerlukan vitamin B yang mencukupi bagi membantu proses penghadaman , iaitu pertukaran makanan kepada tenaga serta memastikan kesihatan saraf sekaligus meredakan tekanan dan sakit kepala. Sebab itu, dalam program kesihatan Shaklee… B Complex merupakan salah satu supplement  asas yang wajib diambil untuk kebaikan dan kesihatan badan secara menyeluruh.

B complex Shaklee berbeza dengan kebanyakan B-complex yang berada di pasaran ????.
Hal ini terbukti apabila Para saintis telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran adalah bersifat  sintetik..

Selain itu,  B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% Ciotin dan Asid Folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.





Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system pencernaan. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B Complex setiap hari.






KEBAIKAN DAN MANFAAT VITAMIN B- COMPLEX

 DARI SHAKLEE

  1. Dapat menukar makanan kepada tenaga 
- membantu penghadaman, menukar lemak,karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.


  1. Melawan tekanan 
- memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepada, tekanan dan mengurangan kemurungan serta insomnia.


  1. Membantu Tumbesaran 
- menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

  1. Rambut beruban dan gugur
 - membaiki masalah kulit kepala dan kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

  1. Baik untuk mata
 - mengurangkan masalah keletihan mata dan mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan,perkasaan memori dan daya pemerhatian/daya fokus.

  1. Dapat mencegah anemia
 - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan anti bodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendakan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, peming , lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.

  1. Meredakan senggugut 
- Baik untuk masalah senggugut (PMS) meredakan kerisauan , keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

  1. Mencegah perlcche -  dikenali juga sebagai kerekahan mulut, mencegah jangkitan lidah serta nafas berbau.



KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX UNTUK KANAK-KANAK

1. Merangsang pertumbuhan.

2. Meningkatkan kemampuan berfikir.

3. Memberikan tambahan tenaga.


KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX UNTUK ORANG DEWASA

1. Menambah tenaga.

2. Mengurangkan stress.

3. Melambatkan proses uban di rambut.

4. Membantu meningkatkan konsentrasi.



KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX UNTUK IBU MENGANDUNG

1. Amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik.

2. Mencegah anemia (tekanan darah rendah).



Oleh itu…bermula dari hari ini bekalkanlah badan kita dengan vitamin B-complex yang secukupnya….
Walaupun hanya 1 biji sehari…pelbagai khasiat telah dibekalkan kepada badan kita…bagi melancarkan segala proses didalam  tubuh kita…
1 botol B-complex dari Shaklee mampu menampung selama 4 bulan pengambilan…LEBIH JIMAT…




NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539- bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat


Sunday, June 23, 2013

FAKTA MENARIK TENTANG MEALSHAKE DARI SHAKLEE.... SIMANJA KEKAL SIHAT

PERHATIAN IBU-IBU: 

NAK ANAK SIHAT..???? KEKAL BERTENAGA....PUASA


 NANTI....

Bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang baru nak belajar berpuasa RAMADHAN ini....boleh la kalau nak cuba Mealshake....


Sudah semestinya kita mahu anak kita kekal bertenaga sampai waktu nak berbuka... jangan yang separuh jalan je...tak sempat nak Azan Maghrib ...puasa dah pecah....hehe

Jadi kita sebagai ibu bapa...cuba bekalkan supplement yang terbaik untuk mereka... supaya mereka lebih bersemangat nak habiskan puasa sebulan.....


6 fakta menarik tentang Mealshakes:

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.


Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel


Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. Untuk Pembesaran


Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

4. Anti-oksida


Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

5. Pemulihan Kulit


Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.

6.Detox


Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.








Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

Meal Shake Shaklee ........ merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan ASID AMINO yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shake Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

Siapa yang sesuai mengambil Mealshake Shaklee ini?

  1. Bayi bermula 1 tahun ke atas – sebagai MULTIVITAMIN untuk membantu tumbesaran  yang sihat dan kuat.
  2. Bagi Kanak-kanak yang selalu sembelit.
  3. Kanak-Kanak yang kurang selera makan
  4. Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
  5. Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
  6. Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
  7. Warga tua dan seisi keluarga






Kelebihan Meal Shakes Shaklee
  1. Membantu perkembangan minda dan IQ anak-anak
  2. Menambahkan selera makan anak-anak
  3. Membantu masalah sembelit
  4. Mengatasi masalah selalu selsema dan asma
  5. Menambah berat badan bagi  yang terlampau kurus.

TESTIMONI






********************************************************************************

JIKA KORANG NAK CUBA..???? KLIK DISINI.....

BOLEH ORDER SENDIRI PUN BOLEH....

CUMA PERLU KREDIT @ DEBIT KAD SAHAJA..



Order Vitamin Sekarang




**************************************************************************************
INGIN JANA INCOME BERSAMA KAMI..????


 Jom Join Ahli





NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539- bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat

Wednesday, June 12, 2013

KEPENTINGAN VITAMIN C DALAM TUBUH KITA.....



MANFAAT UTAMA :
  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.
  • Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
  • Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


Antara simptom kekurangan Vitamin C :




  • Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar
  • Luka yang lambat sembuh
  • Mudah selsema / bersin
  • Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
  • Mudah dapat ulser
  • Mudah demam / antibodi tak kuat
  • Gusi berdarah
  • Salur darah mengecil
  • Sakit sendi
  • Tanda lebam pada badan
  • weight loss (bukan kurus sihat tp kurus yang tak sihat, lemah dan kusam)

DARIPADA KUNYAH GULA-GULA…BAIK KITA KUNYAH VITAMIN C….Apa kebaikannya? Jom kita baca!

  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh
  • Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan
  • Chewable Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Sangat sesuai untuk orang sukar atau tidak suka makan pil atau tablet
  • Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasan
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan
  • Tabletnya lebih kecil dari SR Vitamin C Shaklee jadi mudah untuk makan atau telan
  • 1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 100mg
  • Manfaat Vitamin C Sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda 




Keistimewaan Chewable Vita c

  • Rasa Chewabe Vita C tak pahit dan masam macam SR Vitamin C shaklee
  • Boleh buka sebotol demi sebotol untuk menjaga kesegaran vitamin
  • Boleh makan ikut pilihan masa sendiri (contoh 3 biji lepas sarapan, 2 biji lepas makan malam)
  • Boleh kongsi dengan anak-anak berusia empat tahun dan ke atas  juga....





NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539- bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat


Tuesday, June 11, 2013

CARA UNTUK MEMBUATKAN BAYI SEDAWA AGAR MENGELAKKAN MASALAH KEMBUNG PADA BAYI…


KEMBUNG PERUT PADA BAYI




Mengapa bayi perlu disendawakan setelah menyusu? Perlu Ibu ketahui bahwa bayi baru lahir seringkali mengalami perut kembung, hal ini tidak perlu dikhawatirkan karena saat bayi menyusu, udara bisa ikutan masuk ke dalam perut bayi. Tapi biasanya bayi yang minum ASI langsung dari payudara ibu lebih sedikit udara yang ditelan ketimbang bayi yang minum ASI atau susu memakai botol. 

Udara yang masuk ini akan masuk ke dalam perut bayi akan membuat bayi tidak nyaman. Seringkali ibu bingung karena tiba-tiba bayi menangis tanpa sebab dan lebih rewel disebabkan udara yang masuk tertahan di bagian atas lambung. Salah satu cara untuk mengatasi bayi dengan perut kembung adalah dengan menyendawakan setelah bayi minum susu. Bersendawa bisa membuat udara yang masuk ke dalam perut bayi keluar. Sendawa juga bisa mencegah bayi gumoh atau muntah setelah menyusui.


 TERDAPAT 3 JENIS POSISI YANG SESUAI..




1.Posisi Memeluk Bayi di Bahu
  • Gendong bayi menghadap ke belakang tepat di dada  atau bahu ibu. 
  • Pastikan badan bayi tegak dan posisi dagu bayi menopang di bahu ibu.
  • Gunakan satu tangan ibu untuk menopang badannya. 
  • Sedangkan tangan yang lain,  melakukan gerakkan menepuk-nepuk punggung bayi dengan memberikan tekanan yang pelan. 
  • Jangan lupa untuk meletakkan kain di atas bahu dan dada ibu untuk mencegah kotor pada pakaian ibu ketika bayi muntah.

2.Posisi Tengkurapkan Bayi  di Pangkuan
  • Baringkan bayi dengan posisi tengkurap di atas pangkuan ibu. 
  • Gunakan satu tangan untuk menopang tubuh bayi dan pastikan kepala bayi lebih tinggi posisinya. 
  • Lakukan gerakan menepuk atau mengelus punggung bayi hingga bersendawa.

3.Posisi Menggendong Depan
  • Gendong bayi dengan menyangga tubuh bayi menghadap depan. Pastikan kepala bayi tidak lebih rendah dari tubuhnya. 
  • Sama seperti dua posisi sebelumnya, lakukan gerakan mengusap dan memberikan tepukan pelan di punggung hingga bayi bersendawa. 
  • Jangan lupa, Bu, letakkan handuk kecil di dada bayi agar tidak mengotori pakaian saat bayi muntah.


Ini sahaja 3 posisi yang dapat saya kongsi dengan korang untuk membuatkan bayi sedawa agar masalah kembung perut  pada bayi serta untuk mengelakkan bayi kita memuntahkan semula susu yang telah dia minum.......okey SELAMAT MENCUBA YE.....




NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539- bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat



Monday, June 10, 2013

RESEPI BUBUR UNTUK BAYI 6 BULAN KEATAS..LEBIH BERKHASIAT..

ASSALAMUALAIKUM...



Harinie saya nak kongsi dengan korang... Resepi- resepi Bubur Nasi untuk bayi 6 bulan keatas... Umur yang paling sesuai anak kita mula ambil makanan tambahan selain Susu....


.1.Bubur Ayam Berkeju Isi Ayam...

Bahan-bahan:-
- Ayam 2-3 ketul 
- Beras segenggam
- Sekeping cheese brand cheesedale
- Air 3 cawan (air berlebihan supaya dpt nasi yang betul2 masak…

Cara-cara masak;
Basuh beras sebersih-bersihnya,masukkan 3 cawan air, masuk kan ayam dan masak menggunakan rice coocer, apa bila nasi masak dan semakin likat…bukan hampir kering tau…dia jadi cam bubur lambuk tu…masukkan cheese..gaul gaul….wangi gile bubur tu nanti…sedia utk suap ke mulut si manja anda……

2. Bubur Brocoli Shrek

Bahan-bahan,
- Beras segenggam        

- Sayur brocoli 3-4
- Ikan bilis 5-6 ekor/ Ayam (dibersihkan..di rendam utk ilangkan masin dia)
- Air 3 cawan (air berlebihan supaya dpt nasi yang betul2 masak…

Cara-cara memasak;
Basuh beras sebersih-bersihnya,masukkan 3 cawan air,brocoli yg telah di bersihkan boleh di campak dalam periuk bersama nasi, kemudian masukkan ikan bilis / ayam dan masak gunakan rice cooker.Siap!!


3.Bubur Ala-ala nasi ayam

Bahan-bahan;
- Beras segenggam
- Air 3 cawan (air berlebihan supaya dpt nasi yang betul2 masak…
- Sup Ayam berserta ayam (ni kene prepare berasingan)
- Kentang sebiji, carrot setengah biji (di hiris-hiris)

Cara-cara memasak:-
Masak nasi bersama 3 cawan air,carrot dan kentang sehingga hampir kering, curahkan sup ayam bersama isi ayam kemudian biarkan ia likat. Bau dia nanti mcm bau nasi ayam yg lembik…sedap woo….

4.Bubur fish ‘n’ cip

Bahan-bahannya;
- Beras segenggamAir 3 cawan (air berlebihan supaya dpt nasi yang betul2 masak…
- Ikan merah/tuna/tenggiri setengah ketul
- Fries yang belum di goreng dicuci sebersih-bersihnya utk menghilangkan baha perisa yg melekat kat fries tu

Cara-cara  memasak;
Masak nasi bersama 3 cawan air, ikan dan fries kemudian biarkan ia likat.Sedia utk di suap ke mulut si manja anda. 


Untuk bayi...boleh cuba beri makanan baru, tp pastikan lembut, tidak ada campuran perasa tambahan , bukan sejuk atau jenis berais. Usus baby belum matang, lebih baik kenalkan makanan yang lembut-lembut sahaja...

Telur pada saya sesuai untuk kanak-kanak 1 tahun ke atas. Itu pun untuk permulaan k berikan  sedikit demi sedikit untuk mengetahui samada dia allergy telur atau tidak. Bubur nasi seeloknya jangan di letakkan garam. Tunas rasa lidah baby belum mengenal manis, masam, masin dan tawar....






SELAMAT MENCUBA..!!!






NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539- bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat



Tuesday, June 4, 2013

NAK TAHU....???KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE...

KEBAIKAN DAN MANFAAT GLA SHAKLEE:

♥ Membantu merawat PMS dan menopause symptom. Penggunannya boleh meredakan kesakitan semasa period dan juga simptom bila seseorang menopause.

♥ Anti radang, sesuai untuk pesakit athritis dan gout kerana ia merawat keradangan sendi.

♥ Bagi pesakit rheumatoid arthritis, ianya boleh membantu di mana 'may ease tenderness and swelling' (mengurangkan ketegangan dan bengkak).

♥ Untuk kulit cantik. Boleh mengekalkan kelembapan dan kelembutan bagi kulit yang kering atau rosak. Kajian pernah dijalankan ke atas bayi yang mempunyai masalah 'cardle cap' (kerak/kuping di kepala). Bayi yang disapukan dengan borage oil 2 kali sehari dan setelah 2 minggu masalah cardle cap HILANG! Apa yang menakjubkan bukan sahaja pada tempat yang di sapu mengalami perubahan ketara, malah kesuluruhan kulit bayi megalami perubahan yang sangat positif. Ini menunjukkan daya serapan borage oil yang sangat bagus.

♥ Membantu regulate balik period yangtidak teratur. Dan juga mengawal keseimbangan hormon dalam badan.

♥ Membantu kesuburan dengan memperbaiki struktur sel pembiakan. Apabila sistem pembiakan kembali subur, peluang untuk mendapatkan anak juga lebih tinggi. Ada kalangan yang telah mengambil GLA COMPLEX ini telah berjaya hamil dengan izinNya.

DALAM GLA COMPLEX JUGA ADA SUNFLOWER OIL.
APA KEHEBATANNYA? 

♥ Sebagai pelembap. Sebab itulah ia berupaya menjadikan kulit pemakainya menjadi lembap serta menghalang kulit kita dari kekeringan air yang boleh menyebabkan kulit menjadi kering.

♥ Menyihatkan akar rambut. Bila akar rambut kuat akan mengurangkan rambut rosak dan mudah putus. Sesiapa yang mengalami keguguran rambut, sila beri perhatian pada GLA COMPLEX ini ye :).

♥ Memperbaiki kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular. Juga mengurangkan kebarangkalian untu kena heart attack. 

♥ Menghalang redikal bebas di sekeliling kita. Oleh itu dapat menjaga diri dari risiko serangan kanser.

♥ Merendahkan kadar kolestrol dalam badan. 

♥ Memperbaiki binaan tisu yang rosak dan membina sel yang baru.