div class='widget-content' style='overflow:auto; height:200px

Monday, February 22, 2016

Kebaikkan Omega Untuk Otak Anak-Anak




Nak share sikit kebaikan Omega Guard (fish oil) kepada anak-anak..Apa fungsi grey matter dalam otak?? Biasanya orang nak kan grey matter ni lebih. Sebab apa agaknya?
Grey matter ini melibatkan keupayaan melihat, mendengar, ingatan, emosi, pertuturan, decision making dan juga self control. Boleh nampak kan betapa pentingnya kita merangsang grey matter ini.

Kalau dalam iklan susu tu mesti diorang iklan apabila sel2 otak berhubung kan? Larislah susu tu kalau ada dha lebih ni. Sebab tu la susu tepung yang ada tinggi dha mahal. Sebab tu bila ambil dha dikatakan budak cerdik!

Dalam omega ni ada dha yang cukup untuk otak. Omega ni boleh meningkatkan grey matter dalam otak.

Apa yang kita hendak adalah apabila sel2 otak berhubung kanak2 akan jadi cerdik. So, bila banyak grey matter, lebih banyak maklumat akan dihantar ke otak.

Maka dari beli susu tepung mahal baiklah kita bagi omega ni yg terang2 bagus. ramai yang kalau tahu fungsi omega untuk otak pasti takkan miss nak bagi kat anak.

Tak ramai orang tahu pasal grey matter ni. Tapi dalam youtube ada tunjuk yang bila amik omega, grey matter dalam otak dia akan bertambah..

Sekadar info:
👉Susu E: 25mg
👉Susu D: 9.2mg
👉Susu F: 5.3mg
👉Susu N: 9.9
👉Susu DL: 16mg

❤Omega 360mg




Omega Guard Shaklee merupakan Minyak Ikan Terbaik di Dunia kerana ia mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain2 lagi. Fungsi EPA adalah menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting utnuk perkembangan dan fungsi2 otak.
Secara umumnya, kebaikan Omega Guard terlalu banyak dan diperlukan oleh semua peringkat umur tidak kira kanak-kanak ataupun orang dewasa.







   



NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539

Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat




No comments:

Post a Comment