div class='widget-content' style='overflow:auto; height:200px

Tuesday, June 4, 2013

NAK TAHU....???KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE...

KEBAIKAN DAN MANFAAT GLA SHAKLEE:

♥ Membantu merawat PMS dan menopause symptom. Penggunannya boleh meredakan kesakitan semasa period dan juga simptom bila seseorang menopause.

♥ Anti radang, sesuai untuk pesakit athritis dan gout kerana ia merawat keradangan sendi.

♥ Bagi pesakit rheumatoid arthritis, ianya boleh membantu di mana 'may ease tenderness and swelling' (mengurangkan ketegangan dan bengkak).

♥ Untuk kulit cantik. Boleh mengekalkan kelembapan dan kelembutan bagi kulit yang kering atau rosak. Kajian pernah dijalankan ke atas bayi yang mempunyai masalah 'cardle cap' (kerak/kuping di kepala). Bayi yang disapukan dengan borage oil 2 kali sehari dan setelah 2 minggu masalah cardle cap HILANG! Apa yang menakjubkan bukan sahaja pada tempat yang di sapu mengalami perubahan ketara, malah kesuluruhan kulit bayi megalami perubahan yang sangat positif. Ini menunjukkan daya serapan borage oil yang sangat bagus.

♥ Membantu regulate balik period yangtidak teratur. Dan juga mengawal keseimbangan hormon dalam badan.

♥ Membantu kesuburan dengan memperbaiki struktur sel pembiakan. Apabila sistem pembiakan kembali subur, peluang untuk mendapatkan anak juga lebih tinggi. Ada kalangan yang telah mengambil GLA COMPLEX ini telah berjaya hamil dengan izinNya.

DALAM GLA COMPLEX JUGA ADA SUNFLOWER OIL.
APA KEHEBATANNYA? 

♥ Sebagai pelembap. Sebab itulah ia berupaya menjadikan kulit pemakainya menjadi lembap serta menghalang kulit kita dari kekeringan air yang boleh menyebabkan kulit menjadi kering.

♥ Menyihatkan akar rambut. Bila akar rambut kuat akan mengurangkan rambut rosak dan mudah putus. Sesiapa yang mengalami keguguran rambut, sila beri perhatian pada GLA COMPLEX ini ye :).

♥ Memperbaiki kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular. Juga mengurangkan kebarangkalian untu kena heart attack. 

♥ Menghalang redikal bebas di sekeliling kita. Oleh itu dapat menjaga diri dari risiko serangan kanser.

♥ Merendahkan kadar kolestrol dalam badan. 

♥ Memperbaiki binaan tisu yang rosak dan membina sel yang baru.






No comments:

Post a Comment