div class='widget-content' style='overflow:auto; height:200px

Tuesday, July 2, 2013

Pengalaman Menerima Kelahiran Anak Pramatang.. (Bayi Lahir Tak Cukup Bulan ).

SYUKUR DENGAN ANUGERAH ALLAH....

Harini saja la nak kongsi pengalaman saya sendiri ...melahirkan baby tak cukup bulan iaitu anak Pramatang...

Ingat lagi pada masa tu..tanggal 19 Mei1 2012 jam 11.30 malam ...yang menjadi sejarah dalam hidupku...dan xkan dapat shud lupa... lahirnya cahaya yang memberi sinar  dalam hidup shud dan suami..
Kalau di ikutkan...tarikh  yang sepatutnya dia lahir 19 Ogos 2012 ( Hari Raya)... dia lahir 3 bulan lebih awal...masa tu umur kandungan baru mencecah 27 minggu....

Masih Ingat lagi...pada tarikh tu....waktu tengahari tu shud ngn family pegi kenduri kawin , anak sepupu....... dalam perjalanan balik tu dah rasa baby macam mengeras ja dalam perut...pastu  rasa sakit sekejap berenti...sampai je kat rumah rasa sakit makin kerap...sejam sekali...tanya la mak. kenapa rasa sakit.....dia cakap tak kan nak besalin kot....tiba-tiba ja....keluar tanda darah....siap keluar ketul darah lagi...perasaan dah makin takut...maklumla anak pertama....sakit rasa makin kerap...dan sakit yang xleh nak tahan dah...

 Terus telefon husband balik...bgtau dia rasa sakit dan turun darah...dia dengan perasaan cuaknya balik terus... sampai je Hospital Sultan Abdul Halim... terus daftar masuk bilik besalin...masa tu dalam bilik besalin doktor ada cakap ' bayi  terpaksa dilahirkan lebih awal disebabkan pintu rahim telah terbuka...Masyaallah....

Perasaan waktu tu memang xleh nak cakap..takut...risau..air mata nie memang xleh nak tahan...masa tu aku hanya mampu berdoa ja..moga aku dan baby selamat....
Tepat jam 11.30 malam...bayi aku lahir ...aku sempat dengar dia nangis 2 kali ja...pastu terus nurse bawa ke NICU.. aku bersyukur...Allah panjangkan umur kami berdua...semua selamat...Berat masa lahir cuma 1.2kg ja....sedih sangat tengok dia...



Sebulan lebih dia ditempatkan dalam NICU...dia di hospital....aku di rumah..berpantang sorang2..apa lagi hari2 menangis ingat dia...mana taknya...2 tahun 9 bulan..aku dan suami  berusaha..macam2 ikhtiar  untuk aku mengadung...akhirnya...Allah makbulkan permintaan kami..Alhamdulilllah...
Dua bulan jugak la dia di Hospital...dan aku terpaksa ulang alik hantar Susu Badan... Doktor cakap ...SUSU IBU...adalah susu yang terbaik untuk bayi PREM...

Tapi yang merisaukan aku pulak..susu aku CAIR..dan tak banyak...cukup ke untuk dia membesar...????...Risau gila waktu tu....

ALHAMDULILLAH...masa kat hospital aku telah bertemu dengan sorang nie (Mamma Adamia) dia la yang memperkenalkan aku dengan 1 produk nie...iaitu PRODUK SHAKLEE....

Ingat lagi..supplement pertama aku cuba ESP....Alahamdulillah seminggu ja aku ambil...susu dah makin pekat dan banyak... di sebabkan dah jatuh cinta dengan produk nie...aku terus masuk ahli....dan terus ambil SET LENGKAP MENYUSU .........
Alhamdulillah..susu memang banyak ngan pekat lagi...




SET LENGKAP MENYUSU
****************************************


SET ASAS MENYUSU
*************************************


Lupa nak bagitau...nama anak shud MUHAMMAD AMZAR ADLI...panggilan manja Amzar...hehheh

Macam xpercaya ja ...sekarang dah makin bulat...klu dulu masa lahir hanya...1.2kg sahaja...sekarang dah 8kg lebih...kejap je dia membesar...berkat minum SUSU IBU dia...hehhe...ALHAMDULILLAH...SYUKUR PADA TUHAN.....


UMUR AMZAR  1 TAHUN
***********************************



MASA AMZAR 11 BULAN
*****************************************


Sebab tu shud yakin sangat dengan produk nie...badan terasa lebih sihat....lebih bersemangat  macam dulu...susu pun meriah...Suka Sangat..ALHAMDULILLAH....


Itu saja coretan shud  harini...saja nak kongsi dengan kawan2...pengalaman menerima  kelahiran bayi Pramatang nie...


**********************************************************************************************************





NOR SHUHADA MD SIN (ID 918262)

SEBARANG PERTANYAAN: 

COD VITAMIN : SG. PETANI,GURUN, PENDANG,ALOR SETAR, KEDAH

SMS@WHATSAPP: 012-5792539- bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Shud Shuhada
Fan pages : Explorasi Sihat




4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Utk Alfalfa bila boleh makan utk penambahan susu, sbb sy pun lahir prem, 32 weeks.

    Tp masih ada lagi drh nifas,.bila wktu paling sesuai utk makan alfalfa.. sbb sy dengar..alfalfa ni panas..x sesuai utk baby? Tq

    ReplyDelete
  3. Aslmkm saya Puan norazlina.. Saya ingin tahu produk apakah untuk menambahkan susu saya sebab anak saya lahir 32minggu..Berat 1.8kg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam...maaf puan Nor Azlin lambat reply.... okey untuk pengalaman saya...untuk tambahkan susu badan sy amalkan SET MENYUSU Shaklee...
      Alhamdulillah...memang sangat membantu...

      kalau puan nak tau lebih lanjut...boleh whatsapp sy.. 012-5792539 trima kasih...

      Delete